TARTALOMJEGYZÉK
Táppénzjelentés
hibalistájának értelmezése
A Táppénzes kartonon
javítható hibák
054 A felvétel módja
illetve a megszűnés módja nem megfelelő
054083 Megszűnő tételnél
rossz a megszűnés módja és a dátumformátum (csúsztatott sor)
074 A megszűnés módja nem
megfelelő (Csak K, H,A,L,B,D,R,E,M lehet)
081 A felvétel vagy kiírás
dátuma nincs kitöltve
A Törzsadatokban javítható
hibák
014 A megadott TAJ nem
szerepel a TAJ-BSZJ nyilvántartásban
134043 A beteg neme vagy a
BNO nem megfelelő - amikor a beteg neme a hibás adat
134 A neme nem felel meg a
NEAK nyilvántartásban szereplő nem-nek
134144 Nem megfelelő sem a
beteg neme, sem az életkora
144 Kora nem felel meg a
NEAK nyilvántartásban szereplő születési dátumból számolt kor értéknek
Gyermekápolási táppénzzel
kapcsolatos hibák
Gyermekápolási táppénzhez
köthető hibakódok
103014 A gyermek TAJ száma
nincs kitöltve, de a keresőképtelenség jellege "5"
103014A A gyermek TAJ
üres, a (szülő) TAJ helyén van a gyermek Taj
101 Gyermek-TAJ nincs
kitöltve
102 Gyermek TAJ nem 9
karakter hosszú.
==>X015 Felvétel sor
esetén az adott évben egy naplószámon 2 TAJ szám szerepel
==>016 Egy másik
(megadott) szolgálatnál is van nyitott eset ugyanarra a TAJ számra
==>083 Megszűnő
rekordhoz még nincs előzmény rögzítve. Csak megszűnés érkezett felvétel nem
==>083B 2 db megszűnő
sor érkezett az adott naplószámra
==>084 A bedolgozandó
megszűnő rekord előzménye hibás
==>151 A törlendő
rekord nem található a beküldött tételek közt
==>152 Korrekciós
tételnél nem található javítandó sor a NEAK állományában
A MedMaxban tárolt praxis
adatokban javítható hibák
021 Szolgálat azonosító kódja
(ÁNTSZ kód, Ágazati azonosítókód) nincs kitöltve
022 Szolgálat azonosító
kód nem 9 karakter hosszú
023 Szolgálat azonosító
nem található a NEAK adatbázisában
024 Szolgálat azonosító
nem található a NEAK adatbázisában
031 Orvos bélyegző száma
nincs kitöltve
034 Orvos bélyegző száma
nem szerepel az adatbázisban
Táppénzjelentés
elkészítése a MedMaxban
Táppénzjelentés hibalistájának értelmezése
A
NEAK által kiadott Keresőképtelenségi jelentés hibajegyzéke egy .pdf formátumú
hibalista (melyet pl. az internetről ingyenesen letölthető Adobe Readerrel nyithatunk meg). A címet követően három részből
áll.
A címben szerepel, hogy melyik jelentéstípus
hibalistájáról van szó - jelen esetben a heti táppénzes jelentésről.
A következő sorok mutatják meg, hogy konkrétan
melyik jelentés hibás sorait tartalmazza a válasz-csatolmány.
Ezek:
Orvos: a jelentést beküldő szolgálat vezető orvosának neve
Szolgálat
címe: a jelentést beküldő szolgálat címe
Fájl: a
beküldött jelentés fájl neve, amiről a hibajegyzék készült
Iktatószám: a jelentés
érkeztetésének NEAK által kiadott iktatószáma
Érkezés dátuma: a jelentés
beérkezésének dátuma
Ezután következik az a rész, ahol tételesen
felsorolják, hol milyen hibát találtak a feldolgozáskor.
Biz.tip
Napló Foly.napló Év
Hét TAJ Gy.TAJ Neme
Kora Bno Kk.mód KK.jell.
KK dat.
KK év Hibakód
I 0145 0000 2012
16 012345689 000000000
3 45 J0290
I 8 2012.04.16 2012
133
M 0141 0000 2012
16 987654321 000000000
2 37 J0290
8 2012.04.17 2012
071
K 0133 0000 2012
16 123456783 000000000
1 19 J0000
I 8 2012.04.12 2012
044
Ez a rész tartalmazza pontosan a beküldött jelentés
hibáit.
Az oszlopok tartalma részletesen:
Biz. tip: sor típusa. Lehetséges értékei a NEAK előírásai szerint:
I=Induló: keresőképtelenség kezdődik
M=Megszűnő: keresőképtelenség megszűnik
K=Korrekció: keresőképtelenség adataiban
változás történik a már jelentett állapothoz képest
T=Törölt: a keresőképtelenségi adatok törlésre kerültek
Napló: táppénzes
naplósorszám
Foly.napló: folyamatos naplósorszám - kórházi kezelés
esetén szükséges lejelenteni, ha a kórházi kezelés előtt és után is
keresőképtelen a beteg
Év: keresőképtelenség
kezdetének éve
Hét: keresőképtelenség
kezdetének hete
TAJ: a keresőképtelen
személy TAJ száma
Gy.TAJ: a keresőképtelen személy gyermekének TAJ
száma - csak akkor kell lejelenteni, ha gyermekápolás miatt vált
keresőképtelenné a szülő (gyám)
Neme: a keresőképtelen
személy neme. Megszűnő sor esetében nem szerepel a hibajegyzéken, kivéve, ha ez
a hibás adat. Lehetséges értékei:
1=férfi
2=nő
Kora: a keresőképtelen
személy életkora. Megszűnő sor esetében nem szerepel a hibajegyzéken, kivéve,
ha ez a hibás adat.
BNO: a betegség diagnóziskódja.
Megszűnő sor esetében nem szerepel a hibajegyzéken, kivéve, ha ez a hibás adat.
A NEAK előírása szerint kizárólag a GYÓGYINFOK website-ján
megtalálható hivatalos BNO X-es kódtáblában szereplő, a beteg nemének és
korának megfelelő kódok használhatók.
Kk.mód: a keresőképtelenség
módja - a Biz.tip értékétől függően a kezdet vagy a
megszűnés módja.
Lehetséges értékek keresőképtelenség
kezdetekor a NEAK előírásai szerint:
I=induló
A=átvett
D= új
diagnózis
H=kórházból
L=lejárt
V=visszamenőleges
Lehetséges értékek keresőképtelenség
megszűnésekor a NEAK előírásai szerint:
K=keresőképes
A=átadott
H=kórházba
L=táppénz joga lejárt
B=beteg
kérésére
D=diagnózisváltozás
R=rokkantosítva
M=kötelezettség mulasztása
E=elhunyt
KK.jell: a keresőképtelenség jellege. Megszűnő sor
esetében nem szerepel a hibajegyzéken. Lehetséges értékei a NEAK előírásai
szerint:
1=üzemi
baleset
2=foglalkozási megbetegedés
3=közúti baleset
4=egyéb baleset
5=beteg gyermek
ápolása
7=közegészségügyi okból
8=egyéb
keresőképtelenség
KK dat.: a keresőképtelenség dátuma (a Biz.tip
értékétől függően a kezdete vagy a vége)
KK év: keresőképtelenség
éve
Hibakód: a hiba kódja.
A
jelentésben lévő hibakódok magyarázata:
134
- A neme nem felel meg a NEAK nyilvántartásban szereplő nem-nek
071
- A megszüntetés sorban a megszüntetés módja nincs kitöltve
A hibalista végén, az A jelentésben lévő
hibakódok magyarázata: sor alatt található(k) kulcs(ok) a táblázatos rész Hibakód
oszlopában előforduló hibatípusok jelentése, magyarázata.
A MedMaxban a táppénzes kartont gyermekápolás
miatti keresőképtelenség esetén a gyermek beteg részére kell megnyitni, és azon
keresőképtelen személyként valamelyik szülőt
megjelölni, valamint táppénz jellegeként a beteg
gyermek ápolása elemet kiválasztani.
Fontos,
hogy a gyermekkorú betegek esetében a törzsadatok között ki legyenek töltve a
táppénzre vett szülő adatai, hiszen azok mind a jelentéshez, mind a táppénzes
papírok nyomtatásához szükségesek.
A
Táppénzes kartonon javítható hibák
Azokat
a hibákat, amelyek a táppénzes kartonon javíthatók, kétféle úton kezdhetjük el,
miután kiválasztottuk a beteget a Pacienslistából:
1.
visszanyitjuk azt az ellátási lapját,
amelyen szerepel ez a táppénz. Ehhez lépjünk át pl. az Előzmények fülre,
és ott a jobb oldali táblázatban rákattintunk jobb egérgombbal erre az
ellátásra.
A
megjelenő repülőmenüben bal gombbal kattintsunk az Ellátás megnyitása sorra. Ekkor a MedMax visszanyitja az ellátást.
Itt
már módosíthatjuk a táppénzes adatokat, és ha ellépünk a lapról, el is menti a
program.
2.
ellátás visszanyitása nélkül is megtehetjük ezt a módosítást, ha a Jelentések nézetben a táppénzes naplóba
lépünk be:
Itt
kattintsunk a Táppénzes napló
gombra. A megjelenő Táppénzek módosítása ablakban a felső részen található
táblázatból keressük ki - pl. a naplószám alapján - az adott kartont. Az alsó
elválasztóvonalat húzzuk fel (ha csak rákattintunk ,
már fel is nyílik), vagy jobb egérgombbal a javítandó sorra kattintva, a
megjelenő repülőmenüben bal gombbal kattintsunk a Táppénz módosítása sorra.
Itt
láthatjuk a táppénz összes, jelentésbe kerülő adatát, és a legtöbb javítást is
elvégezhetjük.
A
módosításokat a Mentés gombra
kattintva tárolhatjuk el.
Nézzünk
először egy olyan példát, ahol a táppénzre vétel során rögzített adatokban van
hiba. Ezeket a legegyszerűbb
kijavítani, és szinte minden esetben azonos módon kell elvégezni a javításokat.
Ezeknél a javításokról mindig ún. korrekciós sort kell lejelenteni a soron
következő heti jelentésben.
1. példa
083
Valótlan dátum. Megszűnő sorban a kiírás dátuma az aktuális dátumnál nagyobb,
vagy a kezdet dátumánál kisebb
Biz.tip
Napló Foly.napló Év
Hét TAJ Gy.TAJ Neme
Kora Bno Kk.mód KK.jell.
KK dat.
KK év Hibakód
M 0105 0000 2012
21 089089000 035035000 K 2012.09.27 2012
083
A
jelentésben lévő hibakódok magyarázata:
081
- Valótlan dátum. Megszűnő sorban a kiírás dátuma az aktuális dátumnál nagyobb,
vagy a kezdet dátumánál kisebb
NEAK javaslat a javításra: "Dátum elírás esetén az adatot
javítani majd korrekcióként az éppen aktuális héten elküldeni"
Itt
az a probléma, hogy a kiírás dátuma későbbi, mint a jelentett hét legnagyobb
dátumú napja (példánkban 2012. május 27. lenne a legnagyobb a 21. héten, de 2012.09.27 szerepel a jelentésben
megszűnés dátumaként).
2. Nyissuk meg az adott táppénzes kartont (vagy ez
Előzményekből, vagy a Táppénzes naplóból a fentebb ismertetett módon):
3. Példánkban a Kiírás adatok dátum-mezőjét
kell javítani, amit megtehetünk manuálisan, vagy a mező végén lévő
naptár-gombra rákattintva ki is kereshetjük a
megfelelő dátumot, és rákattintással beemelhetjük a mezőbe.
4. Ezután állítsuk be, hogy ezt a módosítást melyik
heti jelentésben szeretnénk lejelenteni. Ehhez a Jelentési sorok részben
nyissunk új sort a táblázatban .
6.
Végül a Mentés gombra kattintva
tároljuk el a módosításokat.
A fenti 1.
példa alapján javíthatjuk ki az alábbi hibákat is:
vagy
054083
Megszűnő tételnél rossz a megszűnés módja és a dátumformátum (csúsztatott sor)
vagy
(Az 1.
példa ennek javítását mutatja be.)
NEAK javaslat a javításukra: "Az adott esetnél az adatot
javítani/pótolni, majd korrekcióként az éppen aktuális héten elküldeni"
NEAK javaslat a javításukra: "Az adott esetnél a helyes
naplószámra kell felvenni és lejelenteni az éppen aktuális héten a
beteget"
A
Törzsadatokban javítható hibák
Ezek olyan hibák, amelyek esetében a beteg törzsadataiban
van probléma, nem az adott táppénzes kartonon, ezért a hiba javítását nem ott,
hanem a Törzsadatok között kell kijavítani.
vagy
vagy
NEAK javaslat a javításukra: "A TAJ számot egyeztetni, az
esetet törölni a háziorvosi programban és a beteg jó tajszámát megadva a soron
következő naplószámra rögzíteni (ha ugyanarra nem engedi), majd
lejelenteni"
A fentiek közül bármelyik hibakód is szerepeljen a
hibalistán, a javítási mód azonos. E hibák oka mindegyik esetben az, hogy téves
vagy helytelenül beírt számsor vagy esetleg betűt tartalmazó karaktersor
szerepel a törzskartonon, miközben a személyi azonosító típusa 6 h-nál fiatalabb
képzett TAJ-ként illetve TAJ számként
van kitöltve és lejelentve.
Mielőtt azonban ezt javíthatnánk, van pár egyéb
tennivalónk is.
Első lépésként ugyanis a hibás sort törölt tételként el kell küldeni a NEAK-nak
a soron következő heti jelentésben. Ha ezt a NEAK elfogadta, akkor tudjuk
elvégezni a tényleges hibajavítást, majd ezt a következő heti jelentésben
beküldeni.
Nézzük most részleteiben a teendőket a 2. példán
keresztül.
2. példa
Biz.tip Napló Foly.napló Év
Hét TAJ Gy.TAJ Neme
Kora Bno Kk.mód KK.jell.
KK dat. KK év Hibakód
I 0106 0000 2012
21 015032768 000000000
2 59 R31H0
8 I
2012.05.21 2012 013
I 0107 0000 2012
21 010010010 012012000
2 36 J0290
5 I
2012.05.22 2012 013
A
jelentésben lévő hibakódok magyarázata:
I.
Először tehát el kell küldeni a NEAK felé az adott
táppénzről egy törlés-sort. Ezt a következő heti jelentés leadásakor tehetjük
majd meg. Ehhez:
1. Lépjünk be a Jelentések nézet Táppénzes
napló ablakába, ahol a TAJ (példánkban a 015032768) vagy a naplószám (példánkban a 0106) alapján
keressük ki a hibajegyzéken szereplő táppénzes kartont.
3. Végül a Mentés gombra kattintva tároljuk
el a módosítást.
II.
Ha a NEAK elfogadta a törlést tartalmazó jelentés,
akkor következik a törzskarton javítása.
És itt ketté ágazik a folyamat attól függően, hogy a
hibás sor milyen státuszú beteg táppénzénél keletkezett:
a) Ha a hibalistában
szereplő paciens ambuláns betegként
került a jelentésbe, akkor elegendő:
-
kijavítani a TAJ számot a TAJ / Azon.
mezőben:
,
-
beállítani a táppénzes kartonon a felvétel
jelentésének hetét a Felv. jelentés
mezőben a hét felirat előtt nyilacskákra
rákattintva (mivel példánkban a felvétel soránál lépett fel a hiba, de kiírás esetén is ugyanezzel a
folyamattal kell kijavítani a hibát, értelemszerűen akkor a Megsz. jelentés mezőnél kell beállítani
a megfelelő jelentési hetet):
,
-
és beküldeni a heti jelentést a választott
héten.
b) Ha azonban az
érintett beteg kártyás (azaz bejelentkezett) volt az ellátás idején (mint példánkban
is), akkor a hibás TAJ számmal ki kell jelenteni a praxisból, majd egy későbbi
dátummal vissza. A dátumokat úgy kell megválasztani, hogy azok megjelenjenek a
havi változás jelentésekben* is, ugyanis ilyen esetben ott is szerepelnie kell
ennek a változásnak. Mivel a változás jelentés mindig egy hónapot ölel fel, a
heti jelentés előtti hónap utolsó napján érdemes kijelenteni a beteget, majd a
heti jelentés hónapjának első napján újra bejelentkeztetni.
*
Sajnos, ilyenkor nemcsak a heti jelentés havában kell
ismételten leadni a havi változásjelentést (a bejelentkezés ebben kerül
jelentésre), hanem az azt megelőző hónap havi változásjelentését is (a
kijelentkezés ekkor jelenthető le), mert csak ebben az esetben kerülhetjük el a
létszámeltérést a NEAK által nyilvántartott és a MedMaxban tárolt betegadatok
között - illetve azt, hogy ez a beteg ne kerüljön ki a NEAK által finanszírozottak közül.
A teendőink:
2. Ezután lépjünk be beteg Törzsadatok
kartonjára, és ott vegyük elő a Bejelentkezés lapot.
4. Végül válasszunk ki egy kijelentkezési okot is az
Oka mezőben.
5.
Most következhet e hónap havi változás jelentésének ismételt beküldése a
NEAK-hoz.
7.
Ezután lépjünk be beteg Törzsadatok
kartonjára, és a Személyes adatok között javítsuk ki a TAJ-számát a
helyes értékre a TAJ /Azon. mezőben.
Ezen
a lapon jelentkeztessük be újra ezt a beteget: a Dátuma mezőbe írjuk be a tárgyhét havának
első napját (példánkban ez 2012.05.01), a Típusa
mezőben pedig hagyjuk meg a felajánlott bejelentkezett
elemet.
9.
Most következhet az erről a hónapról ismét lekért havi változás jelentésnek
a beküldése a NEAK-hoz.
-
beállítani a táppénzes kartonon a felvétel
jelentésének hetét a Felv. jelentés
mezőben a hét felirat előtt
nyilacskákra rákattintva (mivel példánkban a felvétel soránál lépett fel a
hiba, de kiírás esetén is ugyanezzel
a folyamattal kell kijavítani a hibát, értelemszerűen akkor a Megsz. jelentés mezőnél kell beállítani
a megfelelő jelentési hetet):
,
-
és beküldeni a heti jelentést is a
kiválasztott (példánkban a 23.)
héten.
GYERMEKÁPOLÁSI
táppénz esetén (amikor a szülő TAJ számával van probléma)
Ezek
a hibakódok akkor is előfordulhatnak, amikor - gyermekápolás esetén - a hibajegyzék TAJ mezőjében a szülő TAJ száma szerepel rosszul. Ebben az esetben
nincs jelentősége annak, hogy a gyermek ambuláns vagy kártyás betegként van-e
nyilvántartva a praxisban, mert a javítás nem az ő TAJ-számát érinti.
Ezért
mindkét esetben az alábbi eljárás szerint végezhetjük el a hibajavítást.
1.
Törölt tételként be kell küldeni ezt a táppénzes sort
a NEAK-nak a soron következő heti jelentéssel. Ehhez Lépjünk be a Jelentések nézet
Táppénzes napló ablakába, ahol a TAJ (példánkban a 010010010) vagy a naplószám (példánkban a 0107) alapján keressük
ki a hibajegyzéken szereplő táppénzes kartont.
3. Végül a Mentés gombra kattintva tároljuk
el a módosítást.
Ezután
következhet a hiba tényleges javítása.
6. Vegyük elő a gyermek törzskartonját a Törzsadatok
fülre kattintva, majd lépjünk a Kapcsolatok fülre.
7. Keressük ki a keresőképtelen szülőt, majd a Módosítás
gombra kattintva nyissuk meg az adatait
tartalmazó űrlapját.
9.
Írjuk be a helyes TAJ számot:
10.
Ezután vegyük elő az érintett ellátásról a Táppénz
kartont, pl. az Előzmények fülről.
11.
Mivel itt a Keresőképtelen személy
adatainál nem frissülnek az adatok automatikusan (hiszen a jelentett adatokat a
későbbiekben is vissza kell tudnunk keresni), válasszuk ki a Minősége mezőben előbb a saját maga elemet, majd ismét az eredeti
szülőt (példánkban az anyát).
12.
Ezután állítsuk be a felvétel
jelentésének hetét a Felv. jelentés
mezőben a hét felirat előtt nyilacskákra
rákattintva (mivel példánkban a felvétel soránál lépett fel a hiba, de kiírás esetén is ugyanezzel a
folyamattal kell kijavítani a hibát, értelemszerűen akkor a Megsz. jelentés mezőnél kell beállítani
a megfelelő jelentési hetet).
13.
Az utolsó lépés a jelentés beküldése a NEAK-nak a soron következő héten.
Az ide sorolható hibakódok mindegyike a Törzsadatok között javítható, majd korrekcióként a soron következő heti
jelentésben beküldhető.
vagy:
134144 Nem
megfelelő sem a beteg neme, sem az életkora
144 Kora nem felel meg a NEAK
nyilvántartásban szereplő születési dátumból számolt kor értéknek
NEAK javaslat a javításukra: "Az adott esetnél/törzskartonon
az adatot javítani/pótolni, majd korrekcióként az éppen aktuális héten
elküldeni"
3. példa
Biz.tip
Napló Foly.napló Év
Hét TAJ Gy.TAJ Neme
Kora Bno Kk.mód KK.jell.
KK dat.
KK év Hibakód
I 0108 0000
2012 15
789789787 000000000 2
40 J0690 I
8 2012.04.15 2012
134144
A
jelentésben lévő hibakódok magyarázata:
134144 Nem megfelelő sem a beteg neme sem az
életkora
2.
Kattintsunk a Törzsadatok fülre.
6.
Mivel itt a Keresőképtelen személy
adatainál nem frissülnek az adatok automatikusan (hiszen a jelentett adatokat a
későbbiekben is vissza kell tudnunk keresni), válasszuk ki a Minősége mezőben előbb pl. a más személyt, majd ismét a saját maga elemet.
7.
Ezután lépjünk be a Jelentések nézet
Táppénzes napló ablakába, ahol a TAJ (példánkban a 789789787) vagy a naplószám (példánkban a 0108) alapján
keressük ki ezt a táppénzes kartont.
9. Végül a Mentés gombra kattintva tároljuk
el a módosítást, így ezek az adatok be fognak kerülni a megadott héten
beküldött jelentésbe.
Gyermekápolási
táppénzzel kapcsolatos hibák
Gyermekkörzetek
esetében a MedMaxban mindig a gyermeket kell felvenni a praxisba kártyás
betegként, és az ő Törzsadatok kartonján, a Kapcsolatok oldalon kell kitölteni
a szülők adatait. A jelentés elkészítéséhez feltétlenül ki kell tölteni a szülő
nevét és TAJ számát. (Érdemes beírni a többi adatot is, hogy a program egyéb
funkcióit is tökéletesen kihasználhassuk, pl. táppénzes papír nyomtatása,
igazolások stb.)
A praxisba újonnan bekerült gyermeknél pedig
már a törzskarton kitöltésekor beírhatjuk ezeket az adatokat.
A táppénzes kartont gyermekápolás esetén tehát
mindig a gyermek számára töltjük ki, a táppénz felvételét, lezárását és
javítását is az ő adatainál kell megtenni az eddigiek szerint. (Vegyes
körzetben természetesen a szülő is a praxis betegei közé tartozhat, de őt a
saját jogán csak akkor vegyük táppénzre, ha nem gyermekápolás miatt válik
keresőképtelenné.)
Az alábbiakban azokat az eseteket
részleteztük, amikor kifejezetten a gyermekápolás miatt nyitott táppénzes
kartonon vagy a törzsadatokban található valamilyen hiba, és a hiba javítása
emiatt a megszokottól eltérő módon történik. A javításokat minden esetben korrekcióval kell jelenteni!
Gyermekápolási táppénzhez köthető hibakódok
NEAK javaslat a javításra: "Javítás után korrekcióként kell
jelenteni az éppen aktuális héten"
VAGY:
NEAK javaslat a javításra: "Javítani kell, és újra
elküldeni a jelentést az éppen aktuális héten"
<Folytatjuk!>
103014A A gyermek TAJ üres, a (szülő) TAJ helyén van a
gyermek Taj
NEAK javaslat a javításra: "A hibás esetet törlés után újra
kell jelenteni a helyes adatokkal az éppen aktuális héten"
<Folytatjuk!>
101 Gyermek-TAJ nincs
kitöltve
VAGY:
102 Gyermek TAJ nem 9
karakter hosszú.
VAGY:
NEAK javaslat a javításra: "Ellenőrzés után az adott
esetnél a TAJ számot javítani majd újraküldeni az
esetet az éppen aktuális héten"
A fentiek közül bármelyik hibakód is szerepeljen a
hibalistán, a javítási mód azonos. E hibák oka mindegyik esetben az, hogy téves
vagy helytelenül beírt számsor vagy esetleg betűt tartalmazó karaktersor
szerepel a Törzsadatok között, miközben a személyi azonosító típusa 6 h-nál fiatalabb
képzett TAJ-ként illetve TAJ számként
van kitöltve és lejelentve.
Ha
a hibalistában szereplő paciens ambuláns betegként került a jelentésbe, akkor
elegendő kijavítani a TAJ számot a Személyes adatok között, elmenteni a
módosítást, majd újra elkészíteni és beküldeni
a táppénzes jelentést.
Ha azonban az érintett
beteg kártyás
(azaz bejelentkezett) volt a keresőképtelenség idején (mint példánkban is),
akkor a hibás TAJ számmal ki kell jelenteni a praxisból, majd egy későbbi
dátummal vissza. A dátumokat úgy kell megválasztani, hogy azok megjelenjenek a
havi változás jelentésekben* is, ugyanis ilyen esetben ott is szerepelnie kell
ennek a változásnak. Mivel a változás jelentés mindig egy hónapot ölel fel, a
jelentés előtti hónap utolsó napján érdemes kijelenteni a beteget, majd a
jelentés hónapjának első napján újra bejelentkeztetni.
*
Sajnos, ilyenkor nemcsak a jelentés havában kell
ismételten leadni a havi változásjelentést (a bejelentkezés ebben kerül
jelentésre), hanem az azt megelőző hónap havi változásjelentését is (a
kijelentkezés ekkor jelenthető le), mert csak ebben az esetben kerülhetjük el a
létszámeltérést a NEAK által nyilvántartott és a MedMaxban tárolt betegadatok
között - illetve azt, hogy ez a beteg ne kerüljön ki a NEAK által finanszírozottak közül.
A
következő lépés a jelentések ismételt
beküldése a NEAK-nak: előbb a problémás táppénz
hetének hónapját megelőző, illetve ennek a hétnek a tárgyhavi változás
jelentését cseréljük le az ejelentes.neak.gov.hu
oldalon.
Ha a NEAK elfogadta ezeket, a javított
táppénzes adatokat is ismét le kell jelenteni a soron következő héten korrekcióként.
<Folytatjuk!>
Ezek többségében olyan hibák, amelyek csak ritkán
fordulnak elő az adatok helytelen rögzítéséből adódóan, inkább a jelentés
elkészítésekor valamilyen egyéb probléma miatt nem vagy nem jól kerültek be a
NEAK nyilvántartásába; vagy nem derül ki a hibakódból, hogy mi a hiba eredete;
vagy az derül ki, hogy másutt van a hiba oka.
==>X015 Felvétel
sor esetén az adott évben egy naplószámon 2 TAJ szám szerepel
NEAK javaslat a javításra: "A hibás sort törölni kell, majd
azt egy új naplószámra felvenni és az éppen aktuális héten lejelenteni"
<Folytatjuk!>
==>016 Egy másik
(megadott) szolgálatnál is van nyitott eset ugyanarra a TAJ számra
NEAK javaslat a javításra: "Egyeztetni kell a másik
szolgálatnál és/vagy az egyik szolgálatnál korrekcióban javítani kell vagy
törléssel meg kell szüntetni az átfedést az éppen aktuális héten."
Ilyen esetben egyeztetni kell a másik háziorvosi szolgálattal, és közösen
eldönteni, kinek mi lesz a további teendője, melynek eredményeképpen megszűnik
az átfedés.
Alapvetően két lehetőség közül választhatunk:
I. az egyik táppénzt
törli az egyik praxis, és ezt lejelenti törlésként a NEAK felé, míg a másik
praxisban marad a táppénz az eredeti állapotában - vagy, ha abban módosítás
történik, akkor korrekcióra lesz szükség
II. az egyik praxis
lezárja a táppénzt egy adott dátummal, és azt minden további módosítás nélkül
lejelenti a NEAK felé, míg a másik praxis e lezárás utáni napra módosítja a
nyitott táppénz dátumát, és erről korrekciós sort küld be a NEAK felé.
<Folytatjuk!>
==>083 Megszűnő
rekordhoz még nincs előzmény rögzítve. Csak megszűnés érkezett felvétel nem
NEAK javaslat a javításra: "Az eset felvételét is be kell küldeni
az éppen aktuális héten"
Ez a hiba általában akkor jelentkezik, ha a
táppénz felvételét utólag végezzük el, a nyitás dátumának hetére már leadtuk a
jelentést előzőleg, és a következő héten elfelejtettük lejelenteni a NEAK felé
felvételként.
<Folytatjuk!>
==>083B
2 db megszűnő sor érkezett az adott naplószámra
NEAK javaslat a javításra: "Ha a kiírás dátuma változik,
azt korrekcióként az éppen aktuális héten kell jelenteni"
Ez a hiba általában akkor jelentkezik, ha
módosítottuk a táppénz megszűnés dátumát, és az első verziót már elküldtük, a
másodikat viszont elfelejtettük korrekciós sorként jelenteni (az is megszűnés
maradt).
<Folytatjuk!>
==>
NEAK javaslat a javításra: "Induló előzményt javítani"
Ennél a hibánál ki kell javítani a hibás
adatot, majd korrekcióval lejelenteni. A hiba javítását az ott jelölt
hibakódhoz kapcsolódó leírás alapján végezzük el (példánkban ez a 133-as kódnak
megfelelő lesz) először, majd a soron következő heti jelentésben korrekcióként
jelentsük le.
<Folytatjuk!>
==>
NEAK javaslat a javításra: "Ellenőrizni a törlendő tétel
tartalmát"
Ezzel általában akkor találkozhatunk, ha
kimaradt egy korábbi jelentésből a felvétel sora (vagy esetleg az egész heti
jelentés nem jutott el a NEAK-hoz), ugyanakkor a táppénzt töröltük, és ezt le
is jelentettük.
<Folytatjuk!>
==>152 Korrekciós
tételnél nem található javítandó sor a NEAK állományában
NEAK javaslat a javításra: "Az adott esetet induló vagy
lezáró sorként újra le kell az éppen aktuális héten jelenteni"
Ezzel általában akkor találkozhatunk, ha
kimaradt egy korábbi jelentésből a felvétel sora (vagy esetleg az egész heti
jelentés nem jutott el a NEAK-hoz), ugyanakkor a táppénzt módosítottuk, és ezt
korrekcióként le is jelentettük.
<Folytatjuk!>
A MedMaxban tárolt praxis adatokban
javítható hibák
A
MedMaxban szalagmenüről elérhető Rendszer
beállítások között, a Praxisadatok és
a Felhasználók lapon lehet kitölteni
a praxisunkra vonatkozó adatokat. Ha itt hiányzik vagy hibásan van kitöltve egy
adat, akkor az alábbi hibakódok kerülhetnek be a hibalistába.
021 Szolgálat
azonosító kódja (ÁNTSZ kód, Ágazati azonosítókód) nincs kitöltve
NEAK javaslat a javításra: "A hiányzó adatot kitölteni és a
jelentést újraküldeni"
Jelentése:
nincs kitöltve a Rendszer
beállítások\Praxisadatok lapon a Szolgálat
kódja vagy a Táppénzjelentési kód mező
(melyek felépítése:
1-2. pozíció: a megye kódja -
példánkban 88.
3-5. pozíció: minden esetben
‘009’ - példánkban is 009.
6-9.
pozíció: a háziorvosi szolgálat megyén belüli egyedi azonosítója - példánkban 0002).
A
Táppénzjelentési kód a budapesti
praxisok esetében térhet el, mivel ezeknél a praxisoknál általában az 1-2. pozíciónak
(azaz megyekódnak) a kerületszám+20 értéknek kell lennie.
Javítása:
töltsük ki a fenti leírásnak megfelelően ezeket a mezőket a Praxisadatok lapon,
majd mentsük el az Alkalmaz gombra
kattintva (vagy OK).
022 Szolgálat
azonosító kód nem 9 karakter hosszú
NEAK javaslat a javításra: "A hiányzó adatot kitölteni és a
jelentést újraküldeni"
Jelentése:
nem megfelelően van kitöltve a Rendszer
beállítások\Praxisadatok lapon a Szolgálat
kódja vagy a Táppénzjelentési kód mező
(melyek felépítése:
1-2. pozíció: a megye kódja -
példánkban 88.
3-5. pozíció: minden esetben
‘009’ - példánkban is 009.
6-9.
pozíció: a háziorvosi szolgálat megyén belüli egyedi azonosítója - példánkban 0002).
Javítása:
javítsuk ki a fenti leírásnak megfelelően ezeket a mezőket a Praxisadatok
lapon, majd mentsük el az Alkalmaz
gombra kattintva (vagy OK).
023 Szolgálat
azonosító nem található a NEAK adatbázisában
NEAK javaslat a javításra: "Ellenőrizze az azonosítót, vagy
vegye fel a kapcsolatot a NEAK-kal"
vagy:
024 Szolgálat
azonosító nem található a NEAK adatbázisában
NEAK javaslat a javításra: " Vegye fel a kapcsolatot a
NEAK-kal "
Jelentése:
nem megfelelően van kitöltve a Rendszer
beállítások\Praxisadatok lapon a Szolgálat
kódja vagy a Táppénzjelentési kód mező
(melyek felépítése egyébként:
1-2. pozíció: a megye kódja -
példánkban 88.
3-5. pozíció: minden esetben
‘009’ - példánkban is 009.
6-9.
pozíció: a háziorvosi szolgálat megyén belüli egyedi azonosítója - példánkban 0002).
Javítása:
javítsuk ki a fenti leírásnak megfelelően ezeket a mezőket a Praxisadatok lapon,
majd mentsük el az Alkalmaz gombra kattintva (vagy OK).
Amennyiben
Ön biztos abban, hogy megfelelően van kitöltve ez az adat, mégis megjelent ez a
hibakód a hibajegyzéken, úgy kérjük, további segítségért keresse fel a NEAK ügyfélszolgálatát!
031 Orvos bélyegző
száma nincs kitöltve
NEAK javaslat a javításra: "A hiányzó adatot kitölteni és
az esetet az éppen aktuális héten lejelenteni"
vagy:
034 Orvos bélyegző
száma nem szerepel az adatbázisban
NEAK javaslat a javításra: "Ellenőrizze az azonosítót, vagy
vegye fel a kapcsolatot a NEAK-kal"
Jelentése:
nincs/nem megfelelően van kitöltve ez az adat a Rendszer beállítások\Felhasználók lapon Pecsétszám mezőben. A MedMaxban minden Orvos szerepkörű felhasználóhoz tartozik pecsétszám éppúgy, mint a Vezető orvoshoz. A Táppénzjelentésbe ez
utóbbi pecsétszáma kerül be.
Javítása:
pótoljuk/javítsuk ki a Rendszer
beállítások\Felhasználók lapon a Vezető
orvos szerepkörű felhasználónál a Pecsétszámot,
majd mentsük el az Alkalmaz gombra kattintva
(vagy OK).
Amennyiben
Ön biztos abban, hogy megfelelően van kitöltve ez az adat, mégis megjelent(ek) ez(ek) a hibakód(ok) a
hibajegyzéken, úgy kérjük, további segítségért keresse fel a NEAK
ügyfélszolgálatát!
Terület |
Telefonszám |
Mellék |
Baranya
megye |
(72)
508-313, (72) 508-316 |
|
Bács-Kiskun
megye |
(76)
795-988 |
|
Békés
megye |
(66)
444-522 |
4145,
4255 |
Borsod-Abaúj-Zemplén
megye |
(46)
514-483, (46) 514-459 |
3608 |
Csongrád
megye |
(62)
561-200 |
231 |
Fejér
megye |
(22)
535-019 |
|
Győr-Moson-Sopron
megye |
(96)
618-170 |
180 |
Hajdú-Bihar
megye |
(52)
238-158 |
|
Heves
megye |
(36)
522-364 |
|
Komárom-Esztergom
megye |
(34)
519-377, (34) 519-346 |
|
Nógrád
megye |
(32)
422-600 |
2142 |
Pest
megye |
(1)
288-5286 |
|
Somogy
megye |
(82)
423-132, (82) 423-140 |
417 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg
megye |
(42)
312-177 |
1814 |
Jász-Nagykun-Szolnok
megye |
(56)
424-111 |
136,
306, 307 |
Tolna
megye |
(74)
529-990 |
121 |
Vas
megye |
(94)
311-050 |
206 |
Veszprém
megye |
(88)
546-609 |
|
Zala
megye |
(92)
320-660 |
210 |
Budapest |
(1)
288-5287 |
|
További elérhetőségek:
- Contact
Center: 1 / 350-2001/1520, 1530, 1540, 1550, 4222
A
praxiskódok esetében történt módosítások után újra be kell küldeni a jelentést.
A hibák javítása után sose felejtsük el
beállítani, hogy a korrekciós sort melyik héten akarjuk lejelenteni a NEAK
felé. Ezt a Jelentések nézet Táppénzes naplójában tehetjük meg,
miután felnyitottuk az adott táppénzes kartont:
Új sor beszúrása után, ha a felvétel sorát korrekciózzuk, akkor a Korrekció
(Felvett) elemet válasszuk ki a listából, ha a kiírás adatait, akkor a Korrekció (Megszűnő) elemet.
A módosítások után mindig tároljuk el a
változásokat a Mentés gombra
kattintva!
Törlés esetén is be kell állítani, hogy az
adott törlendő sort melyik héten akarjuk lejelenteni a NEAK felé. Ezt a Jelentések nézet Táppénzes naplójában tehetjük meg, miután felnyitottuk az adott
táppénzes kartont:
Új sor beszúrása után, ha a felvétel sorát töröljük,
akkor a Törlés (Felvett) elemet
válasszuk ki a listából, ha az egész táppénzes sort, akkor a Törlés (Megszűnő) elemet.
Ha egy, már lezárt (és lejelentett) táppénzt
szeretnénk újra visszanyitni, abban az esetben nem kell a megszűnő sort töröltként lejelenteni, hanem a tényleges lezárás dátumával
kell a Korrekció (Megszűnő) elemet
felvenni.
A módosítások után mindig tároljuk el a
változásokat a Mentés gombra
kattintva!
Táppénzjelentés elkészítése a MedMaxban
1.
Lépjünk be a Jelentések nézetbe a ikonra kattintva.
2.
Itt kattintsunk rá a Táppénz
nyomógombra.
3.
Ezután állítsuk be a megfelelő Időszakot
(a többi mező automatikusan a megfelelő értéket veszi fel).
4. Végül az e-jelentés mezőben válasszuk ki a megfelelő jelentendő sort.
Amennyiben újra le
kell adnunk egy már elküldött jelentésünket, itt azt is megtehetjük. Az e-jelentés mező listájában ugyanis nem csak az
aktuálisan küldhető jelentéstípusok jelennek meg, hanem a már beküldött és még
cserélhető jelentések is. A jelentés cseréje megegyezik egy új jelentés
küldésével: egyszerűen válasszuk ki a csere
sorát az e-jelentés listájából.
Ha itt nincs
kiválasztandó elem, akkor jelenleg nincs beküldendő jelentésünk. (Itt a
NEAK-szerveréről származó információk alapján jelennek meg a feltölthető
jelentések, amelyeket az ejelentes.neak.gov.hu
oldalra bejelentkezve a Beküldés,
vagy Csere menüben is megtalálunk.)
Ha
az e-jelentés mező listája üres,
frissítsünk a mező mögött lévő, zöld nyilakat ábrázoló e-jelentéslista
frissítése gombra kattintva.
5.
Végül kattintsunk az Elkészítés és
küldés gombra.